Aktivní v těhotenství. Jaké jsou vhodné aktivity a které vám prospějí?

Pohyb a zdravá strava. Důležité pro lidské tělo, a v těhotenství dvojnásob. Maminky, neděláte to jen pro sebe, ale také pro vaše miminko. Vaše tělo prochází zásadními změnami a aby mělo dostatek síly na porod, je potřeba ho připravit na fyzickou zátěž, která ho čeká. Máme pro vás pár tipů. Tak se dostaňte do kondice, vaše snaha bude náležitě oceněna a odměněna. Tak se pojďte hýbat.

Pozitiva pravidelného pohybu:

  • lepší fyzická kondice
  • prevence zdravotních problémů (křečové žíly, zácpa, nateklé nohy, bolesti zad)
  • podporuje lepší spánek, snižuje únavu a stres
  • prospěje to vašemu psychickému zdraví a rozpoložení
  • aktivně strávený volný čas vyvolává pocity štěstí a spokojenosti
  • větší pravděpodobnost nekomplikovaného porodu
  • snadnější návrat ke své váze po porodu

Jděte na procházku

Aktuální roční období vám přeje. Vyjděte do přírody, na výlet, za památkami, a to především pěšky. Chůze je nejpřirozenějším a nejzdravějším pohybem pro člověka. Náročnost trasy si můžete zvolit podle svých aktuálních možností a schopností. Určete si cíl cesty a užívejte hezkého počasí a prostředí, ve kterém se zrovna nacházíte. Procházka v přírodě má řadu dalších pozitivních efektů: pročistíte si hlavu a především zrelaxujete. Při procházkách se také vynořují v mysli zajímavé nápady.

A když počasí nepřeje. Jako alternativní řešení můžete zvolit některé fitness centrum. Chodící pás nebo eliptický trenažér či kolo poslouží jako vhodná náhrada chůze.

 Doporučujeme: 30 minut chůze denně a hodinka sportu 2x týdně

Protahovací cvičení

Trápí vás ztuhlá záda? Bolesti nohou či hlavy? Cítíte se neobratně a nemotorně? Ulevit vám může protahování. Ať už zvolíte klasické protahovací cviky nebo si zajdete na cvičení pro těhotné, jógu pro těhotné nebo podle vašich možností můžete zajít i na klasickou jógu. Cvičitelku informujte, že jste těhotná a ona vás případně upozorní, kterým cvikům byste se měla vyhnout.

Protahování ve vodě

Výborné cvičení na protažení celého těla je plavání. Při plavání zapojíte všechny svaly, příjemně je protáhnete a uvolníte. Vybrat si můžete také ze cvičení a plavání pro těhotné. Při pobytu ve vodě v těhotenství je nejvyšší prioritou hygiena a přísloví – vše s mírou. Tedy za předpokladu občasného plavání, dodržováním hygieny a návštěvy čistého bazénu (ideálně domácího) bude vaše tělo příjemně protažené.

Tak vyjděte ven, s kamarádkou si zacvičit nebo se jen tak doma protáhněte. Na internetu také najdete řadu kvalitních videí pro těhotné. Vám, vašemu miminku i vašemu tělu to velmi prospěje. Bude se cítit lépe po všech stránkách a vaše tělo bude lépe připraveno na nadcházející porod.

A čemu se aktivně v těhotenství věnujete vy?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Redakce BM

Redakce BM

Redakci BezvaMaminka.cz tvoří maminky, pedagožky a psycholožky, které svou roli milují, a proto chtějí své zkušenosti předávat dál, aby bylo na světě více Bezva Maminek.