Trápí vás těžké a oteklé nohy? Poradíme vám, jak si rychle ulevit

Léto a s ním související nadprůměrné teploty působí na zdraví člověka všelijak. A u každého jsou projevy jiné. Někoho mohou trápit bolesti hlavy, jiného únava nebo oteklé a těžké nohy. Jestli právě vy se potýkáte s těžkostí nohou (především v těhotenství), poradíme vám, jak s těmito nepříjemnostmi zatočit. Tak vyzkoušejte naše jednoduché tipy a žádoucí úlevu pocítíte brzy.

Pohyb – nejpřirozenější lidská činnost

Tím nejvhodnějším preventivním pohybem proti bolestem a otokům nohou je chůze (a to nejen v těhotenství). Je bezpečná a přirozená pro lidské tělo. A o jejích pozitivních účincích není pochyb. Každodenní 30 minutová procházka podpoří prokrvení nohou a sníží riziko, že nohy budou otékat a bolet.

Tip: Udělejte si z chůze smysluplnou a zábavnou aktivitu – dejte si cíl, který vás motivuje. Procházka do centra města, na výstavu nebo nakoupit – kamkoliv vás to táhne, jděte pěšky.

Věnovat se (v těhotenství) můžete také józe či plavání. To jsou sporty, které přinesou kýžený efekt a nehrozí vám žádné riziko.

Hoďte si nohy nahoru

Pro úlevu od bolavých a oteklých nohou je vhodné si dát nohy do vyvýšené polohy. V leže či polosedě si podložte kolena či lýtka např. polštářem, a to kdykoliv, kdy jste v této poloze. Při čtení, při sledování televize nebo prostě jen při relaxaci. Uvidíte, že se vám za chvíli příjemně uleví.

Tip: Na nohy si můžete položit mokrý ručník, který vás bude příjemně ochlazovat.

Dejte si studenou sprchu

A u ochlazování ještě zůstaneme. Ale jestli nejste otužovací tip, nelekejte se. Kdykoliv během dne si dejte ochlazovací sprchu nohou – stačí od kolen dolu a uvidíte, jak se vám uleví. Namočit si je můžete také v bazénu či rybníku.

Je libo masáž?

Pro podporu prokrvení nohou je vhodná masáž. Dopřejte si ji. Můžete vyhledat odborníka, který vám provede masáž nohou, celého těla či speciální těhotenskou. Nebo poproste partnera – i neodborná masáž je pro nohy ulevující. A když není zbytí, promasírovat se můžete bez problémů i sama. Začněte krouživými pohyby od konečků prstů, po plosky nohou, přes nárty, kotníky a lýtka.

A co vám pomáhá na oteklé a těžké nohy? Napište nám.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Redakce BM

Redakce BM

Redakci BezvaMaminka.cz tvoří maminky, pedagožky a psycholožky, které svou roli milují, a proto chtějí své zkušenosti předávat dál, aby bylo na světě více Bezva Maminek.