Učte děti správnému chování formou příběhů. Recenze knihy: Dědečku…

Děti se nejvíce učí z toho, co vidí a z toho, co si samy prožijí. Okoukávají a napodobují chování rodičů, příbuzných, svého okolí, ale také svých oblíbených hrdinů a knižních postav. Toho využil i náš nejznámější popularizátor etikety, Ladislav Špaček, který napsal tři knihy zaměřené na etiketu a etiku pro děti:

  • Dědečku, vyprávěj
  • Dědečku, ještě vyprávěj
  • Dědečku, už chodím do školy

Etiketa a etika pro děti

Knihou malého posluchače/čtenáře provází Viktorka a její dědeček, který jí vypráví zajímavé a poutavé příběhy s etickým a etiketním námětem. Prostřednictvím příběhů se děti s Viktorkou učí, jak se správně a slušně chovat v různých situacích – doma, ve školce, na hřišti, na návštěvě, v divadle, na cestách nebo u stolu. 

Kniha obsahuje velmi pěkné poutavé příběhy a situace, do kterých se dostane dříve či později každé dítě. Díky knize má tak dítě možnost seznámit se s novými situacemi a být na ně připraven, až se s nimi setká v reálném životě – ve školce, v divadle či v obchodě.

Hodnoty a návyky, které děti v knize poznají, jsou potřebné pro každodenní život, ale i pro budoucí profesní i osobní život v dospělosti. A to se v žádné škole nenaučí…

Charakteristika knih Dědečku vyprávěj:

    • etiketa pro děti od 3 do 10 let – pro nejmenší, předškoláky i děti školou povinné
    • na základě příběhů se děti učí správnému chování v různých situacích
    • příběhy mají etický a etiketní podtext
    • příběhy jsou dobré pro porozumění
    • velmi pěkné ilustrace
    • knihy jsou prodávány včetně audionahrávek, které namluvil sám autor
    • knihu využijí rodiče, prarodiče, ale také je velmi vhodné ji zařadit ve školství – při četbě ve školní družině, při relaxaci ve vyučovací hodině apod.

Po přečtení knihy doporučuji zařadit další aktivity s knihou.

Aktivity s knihou

  • povídejte si s dětmi o tom, co jste četli
  • nechte, ať vám odvypráví celý příběh
  • doptávejte se dětí – „Myslíš si….?“ „Líbilo se ti…?“ „Co je to…?“ „Co tě nejvíc zaujalo“?
  • každá kapitola má nějaký příběh – navázat na kapitolu můžete tematickými aktivitami – výtvarná aktivita, pohybová, vědomostní apod.

Co dětem předáme v dětství, to v nich zůstane. Začněte co nejdříve!

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru
Tereza Dvořáková

Tereza Dvořáková

Během studia pedagogiky, pedagogiky volného času a speciální pedagogiky jsem získala praktické zkušenosti v mateřské škole a na základní škole, kde jsem působila jako učitelka 1. stupně, pedagog volného času a speciální pedagog. Dlouhodobě se zajímám o výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých a aktuálně jsem nastávající maminkou.